חווים משבר יציאה לפנסיה? אולי טיפול CBT להתמודדות עם משברים יכול לסייע

על פי נתוני הלמ"ס, למעלה מ-70,000 ישראלים משנים סטטוס מדי שנה ועוזבים את שוק העבודה בעקבות הגעה לגיל הפרישה. למעשה, יציאה לפנסיה היא אירוע משנה חיים שעשוי להשפיע על הבריאות הנפשית, בשל ההסתגלות לשינוי שמגיע לידי ביטוי בשינוי ברמת וסגנון החיים, וזאת לאחר שנים ארוכות של עבודה מאומצת. התמודדות רגשית המתרחשת אצל גברים כמו גם נשים שמוצאים את עצמם לאחר שנים רבות במסגרת הביתית, ללא קשרי עבודה ולעיתים גם מרוחקים מחברים ובני משפחה עלולה להיות לא פשוטה אך גם בעלת פוטנציאל אדיר לעתיד טוב יותר, בייחוד לאור הזמן הפנוי והיכולת לנצל את הפרק החדש לטובת פיתוח אישי. אם גם אתם חשים כי אתם נמצאים במשבר בעקבות היציאה לפנסיה, חשוב לדעת כי אפשר בהחלט לטפל, ואף להוביל ליצירה של שינוי חיובי באיכות החיים, וזאת על ידי פנייה לקבלת טיפול.

טיפול CBT – כך תוכלו להתמודד עם משבר היציאה לפנסיה

הסתגלות לשינוי היא קשה ומאתגרת מאוד, בייחוד בעבור גמלאים שנאלצים לבצע שינוי חד באורח החיים – במקום לקום בבוקר לעבודה ולהיכנס לתוך שעות ארוכות של מילוי משימות, קמים בבוקר ונאלצים לחשוב מה לעשות בשביל למלא את הזמן הפנוי. בעבור רבים, המעבר החד הזה מהווה משבר של ממש אשר משפיע לא רק על הביטחון והדימוי העצמי כתוצאה מיציאה משוק העבודה אלא גם על הרווחה הנפשית. תחושה של ריקנות, היעדר של מטרות וכן חוסר במוטיבציה להמשיך את היום הם רק חלק מהנדבכים עמם גמלאים עשויים להתמודד לצד גם התרגשות לקראת יציאה לפרק חדש בחיים. אם גם אתם חווים את המשבר הזה, זכרו כי אתם לא לבד וכי ניתן בהחלט לטפל בסוגיה הזו, במסגרת של טיפול רגשי. טיפול cbt הוא טיפול התנהגותי-קוגניטיבי שזוכה בשנים האחרונות להתעניינות הולכת וגוברת, וזאת בשל היותו טיפול רגשי המתמקד בשינוי של דפוסי החשיבה וההתנהגות שאינם מקדמים לטובת יצירה של דפוסי חשיבה חדשים, שיגיעו לידי ביטוי ביכולת ליצור שינוי.

 

 

טיפול זה מוגבל בזמן ומספק הקלה מהירה בעבור שורה ארוכה של מצבים רגשיים – החל מחרדות  ועד טראומות, כאשר אתם כפנסיונרים יכולים לנצל את הטיפול הזה לטובת יצירה של הקלה משמעותית בתחושות הרגשיות שנוצרות בעקבות משבר היציאה לפנסיה. הסיבה לכך נובעת בעקבות טיפול ממוקד שמסייע לכם לקבוע יעדים חדשים ולהגשים אותם, כל זאת מתוך מטרה ליצור יכולת להתמודד עם המצב החדש שנכפה עליכם וניצול של המשבר לטובת יצירה של צמיחה והתחדשות.

התערבות מוקדמת – חלק בלתי נפרד מהתמודדות עם משבר היציאה לפנסיה

כל משבר הוא הזמנות, וצריך לזכור את זה, בייחוד בכל הקשור לשינוי משמעותי בחיים כמו למשל המעבר מעבודה מלאה לסטטוס כפנסיונר. בשביל להתמודד בצורה טובה ולקבל את הכלים שיסייעו לכם ליצור רווחה נפשית, חשוב כבר עכשיו לפנות לקבלת טיפול, וזאת מתוך מטרה להוביל ליצירה של שינוי גם בפן המחשבתי וגם בפן ההתנהגותי. במסגרת טיפול  כמו CBT תוכלו לקבל את המענה הרגשי לו אתם זקוקים, ובהתאם לכך להוביל לשינוי שיוביל לצמיחה אישית. שילוב של הטיפול ביחד עם נקיטת צעדים שיובילו לחיים בריאים היא המפתח לצליחת המשבר ובהתאם לכך שיפור משמעותי במצב הרוח, המוטיבציה והרצון להתחיל את הפרק החדש בחיים כאשר אתם מחוזקים נפשית, מנטלית ופיזית.

לסיכום

התמודדות עם משבר היציאה לפנסיה היא התמודדות לא פשוטה ולעיתים גם בעלת השפעה דרמטית על ההתנהגות, בעקבות מצוקה רגשית. יחד עם זאת, באמצעות שילוב של טיפול CBT ניתן בהחלט להוביל ליצירה של שינוי, בעקבות היותו טיפול ממוקד שאחוזי ההצלחה שלו נמצאו כגבוהים במיוחד, בייחוד בעבור פנסיונרים שזקוקים לסיוע לטובת התמודדות עם הסטטוס החדש.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות